Program

21. 4. 2016

08.15-08.50

Registrace

09.00-09.45

Od HR recruitmentu po Headhunting

Jak se (z)mění trh práce? (Milan Jasný, LMC)

Aktuální situace na trhu aneb Může nezaměstnanost ještě více klesnout a nabídka míst ještě více vzrůst? Co se bude dít v delší perspektivě aneb Je bitva o talenty na začátku, v prostředku nebo na konci? Jak se musí změnit nábor aneb Human Centered Recruitment? Na co se připravit aneb Které trendy ovlivní recruitment v nejbližších letech?

 

Netradiční řešení nedostatku mechatroniků (Kateřina Tůmová, Sipral)

Také vaši firmu trápí nedostatek mechatroniků? Na trhu práce je v současnosti nízký počet technicky vzdělaných dělníků a ve společnosti převládá celkový nezájem o tyto pozice. Problém začíná už na školách, učňovské obory nejsou atraktivní. Začali jsme proto pořádat v naší firmě exkurze pro žáky. A zaměřili jsme se také na děti z dětských domovů, které si většinou vybírají obor kuchař-číšník. Třeba se nám podaří alespoň trochu změnit názor společnosti na „dělnickou“ profesi. Autorkou této myšlenky je Kateřina Tůmová z firmy SIPRAL, více Vám představí ve své prezentaci.

09.45-10.10

Nejaktuálnější recruitment technologie a jak je využít k HR dominanci v ČR

  • které technologie nejvíce ovlivňují aktuální vývoj v oblasti recruitmentu a HR
  • Koho nemůžeš najít, nemůžeš oslovit: nejaktuálnější postupy talent sourcingu na sociálních sítích
  • Online nástroje pro získání pozornosti kandidáta
  • Konkrétní nástroje HR marketingu, které zvednou povědomí o vaší značce zaměstnavatele na maximální úroveň
10.10-10.40

Networking time - Coffee break

10.40-12.00

Rozvoj současných i budoucích manažerů

  • nástroje pro analýzu rozvojových potřeb
  • jak lze využívat komplexní diagnostiku osobnostních předpokladů
  • specifické rozvojové programy, best practices

 

Benchmarking 2016 - trendy v rozvoji manažerů (Denisa Kubová)

Šestým rokem top vision mapuje trendy v rozvoji manažerů v rámci komplexního projektu Benchmarking. Pojďme se krátce ohlédnout za letošním ročníkem. Zprostředkujeme Vám pro Vaši inspiraci a zamyšlení odpovědi na otázky:

Jaká témata jsou "trendy" v rozvoji manažerů? A došlo k nějakému posunu v potřebách v porovnání s minulými lety?

Kolik % rozpočtu na vzdělávání věnujeme právě manažerům a jaký reálný čas pohledem školících dní za rok manažeři investují do svého rozvoje? 

A jak si stojí koučink ve firemním vzdělávání?

 

Jaké jsou nejdůležitější osobnostní vlastnosti top a středních manažerů ve firmách? (David Petrů)

Jak se mění požadavky na tyto manažery v posledních letech? Jaké vlastnosti od lídrů očekávají  společnosti do budoucna? Výsledky z mezinárodního průzkumu firem realizovaného společností HILL INTERNATIONAL. Jak pracovat se současnými  manažery ve firmách, aby se přiblížili požadavkům firem i v budoucnu? Existují nástroje nebo metody, které mohu firmy a personalisté využít pro tyto manažery? Příklad realizace projektu HILL INTERANTIONAL a klienta. 

 

Jak identifikovat v lidech potenciál pro role lídrů, manažerů a specialistů? (Jaroslav Duspiva)

Jaký je mezi těmito kategoriemi rozdíl? Proč je důležité mít ve firmě všechny kategorie. Co dále ovlivňuje analýzu rozvojových potřeb a jak stanovit individuální rozvojové potřeby? Jak nejúčinněji používat komplexní diagnostiku a v jakých situacích? Jak nejúčinněji rozvíjet zaměstnance na seniorních pozicích? Různé formy rozvoje a programy.

  • Denisa Kubová, Sales Director, top vision s.r.o.
  • Jan Sondag, Managing Director, Olympus Medical Products Czech spol. s r.o.
  • David Petrů, Výkonný ředitel a Senior Consultant, HILL INTERNATIONAL, s.r.o.
  • Jaroslav Duspiva, Partner /Country Manager CZ, ACCESS ASSESSMENT s.r.o.
12.00-13.00

Společný oběd

13.00-13.20

Značka zaměstnavatele v plné nahotě

  • síla značky zaměstnavatele na příkladech z České republiky
  • zkušenosti s budováním a změnou brandu "dovnitř"
  • Petr Hovorka, Employer Brand Baker / Managing Partner, BrandBakers, s.r.o.
13.20-14.20

Workshop: První kroky na cestě ke značce zaměstnavatele

  • DNA zaměstnavatelské značky - proč by k nám měl někdo jít pracovat?
  • Petr Hovorka, Employer Brand Baker / Managing Partner, BrandBakers, s.r.o.
14.20-14.50

Networking time - Coffee break

14.50-15.15

Funkční onboarding systém

První týdny ve firmě ubíhající jako skvělá hra

 

Vše klapne a po týdnech hledání a pohovorů máte konečně vaše kandidáty na palubě. Ovšem první týdny výrazně ovlivní, jak rychle se nováček adaptuje a jestli vůbec zůstane po zkušebce. Digitální hry (pravidelně hra 97 % kandidátů generace Z a 73 % generace Y) mají dnes skvěle nastavený design a principy, které provedou nového hráče úvodem do hry, vysvětlí mu principy a vtáhnou jej do děje. Díky tomu jsou ochotní hrát a ve světě tisícovek množstí, co dělat online, zůstanou trávit čas s danou hrou. Co více, získají touhu získat v ní mistrovství a makat na svém postupu. 

 

Umíte si tohle zapálení představit u vašich rekrutů? Gamifikace identifikuje tyto herní principy a využívá je v běžné firemní praxi. Playful design pak umí z vašeho onboardingu udělat hravou a přitažlivou záležitost. V kombinaci vám ušetří odpadlíky, rychleji pomohou zapracovat nového hráče, přiblíží firemní kulturu, propojí lidi mezi sebou a povzbudí angažovanost nováčka. Povím vám jak přesně. Jestli to myslíte efektivitou onboardingu vážně, tak gamifikaci si snadno zamilujete. Mohu vás pozvat k hernímu stolu?

  • Petr Pouchlý, Kapitán škuneru & hvězdný navigátor, Court of Moravia
15.15-16.05

Make me happy :)

Proč ze sebe kolegové vydávají to nejlepší (a proč tomu tak někdy není)

 

Proč jsou někteří lidé iniciativní a jiní vždycky potřebují pobídnout, ne-li hůře?

Proč někteří lidé vidí poloplnou sklenici, jiní poloprázdnou – nebo prostě úplně prázdnou?

Proč mají někteří lidé skvělé nápady a jiní nikdy neotevřou ústa nebo nepoužívají hlavu?

 

Takto by se dalo ještě dlouho pokračovat. Všechny tyto otázky směřují k nejzásadnějšímu problému, se kterým se jako lídři setkáváme: jak motivovat všechny ty různé typy lidí okolo nás, ať už jsou to lidé spadající do naší odpovědnosti nebo lidé, kteří se prostě nacházejí v naší sféře vlivu? Pokud se nám podaří nalézt řešení, budeme úspěšnými lídry. Pokud ne, budeme odsouzeni k nenaplnění potenciálu a frustraci. Stejně jako se o majitelích psů někdy říká, že vypadají jako jejich psi, také lídři, kteří ze sebe nevydávají maximum, se začnou podobat svým kolegům, kteří odvádějí nedostatečný výkon.

David Walker nám k těmto a dalším otázkám nabídne svůj osobní pohled, který vychází z jeho více než 25leté zkušenosti manažera (a jak doufá, také lídra) působícího v jedinečném prostředí evropské veřejné správy. V EU žije 28 národností a hovoří se zde 24 úředními jazyky. Stejně jako většina systémů veřejné správy, ani ten evropský nemá „klasické“ motivační nástroje, jako je rychlý kariérní postup, výkonnostní bonusy nebo osobní uznání, které jsou běžné v privátním sektoru – a není tu ani hrozba snadného propuštění! 

Jak tedy lídři a manažeři motivují své podřízené a dostávají z nich maximum? Jak překonávají fenomén „zlaté klece“? Je multikulturní personál přínosem, nebo zátěží? Jaký je pravděpodobný dopad příchodu nových generací s odlišnými přístupy k práci? Těmito a dalšími otázkami se bude David zabývat z praktického a empirického hlediska. A slibuje, že nebude do diskuze se svými posluchači zatahovat Maslowovu teorii o hierarchii potřeb!

 

Příspěvek bude simultánně tlumočen.

16.05-16.25

Za hranice běžných HR věcí....

Dělali jsme velké věci...stavěli jsme na lidech...a stavíme na nich dál, i když naše společná mise končí....

 

Naše cíle se blíží do finále, přesto nálada v týmech neopadá...jsou motivováni, chceme byt úspěšní a hrdí na to, co jsme dokázali...a k tomu je potřebujeme i v této finální fázi. Téma stabilizace, motivace a osobní rozvoj jsou právě v této závěrečné části každého  projektu klíčové, obzvláště, když ukončení projektu je spojeno s ukončením působení celé společnosti. Jakou cenu a smysl má investování energie, času a  financí  do odcházejících zaměstnanců? Možná Vám napoví naše cesta.

  • outplacement se srdcem
16.25-16.45

Časté chyby zaměstnavatele při ukončování pracovního poměru a jak se jich vyvarovat

  • Nejpoužívanější důvody výpovědi ze strany zaměstnavatele a hlavní rozdíly mezi nimi; aktuální judikatura spojená s touto problematikou
  • Jak správně ukončit pracovní poměr při organizačních změnách ve společnosti
16.45-17.05

Rok jinak Nadace Vodafone

Jak předejít syndromu vyhoření a zároveň nabídnout své zkušenosti těm, kdo to opravdu potřebují?

 

Program Rok jinak nabízí vítězům celonárodního výběrového řízení možnost strávit jeden rok prací pro neziskovou organizaci podle svého výběru za mzdu ve výši z jejich dosavadního zaměstnání krytou z nadačního grantu. Ačkoliv hlavní část komunikace směřuje k potenciálním žadatelům a veřejnosti, z programu a projektů, které díky němu vznikají, profitují neziskové organizace a jejich klienti. Rok jinak tak pomáhá stavět most mezi ziskovým a neziskovým světem. Historii programu a profily kandidátů najdete na stránkách www.rokjinak.cz

 

Nadace Vodafon tím chce rozvíjet a podporovat lidské zdroje v neziskovém sektoru a také motivovat odborníky z komerční sféry, aby to na čas zkusili v neziskovce. Cílem programu je rozvoj a profesionalizace neziskové sféry díky přenosu know-how a zkušeností z byznysu, nebo veřejného sektoru. 

 

Aktuální ročník programu se zaměřuje na neziskovky, které rozvíjí technologie, jež pomáhají společnosti.

17.05-19.00

Networking time - Afterparty

Během dne často nezbývá dostatek času na navázání kontaktů, tak s námi zůstaňte i po skončení oficiálního programu! 

 

Neformální večer proběhne v prostorách bývalého kasina v hotelu President. Poker nebo Black Jack s kolegy oživí unikátní výhled na Pražský hrad.

Registrovat Stáhnout program v PDF